Blogg listad på Bloggtoppen.se

Värdelös sjukvård med undantag! (Diabetes)

Jag är inte så jätte förtjust i sjukhus och brukar ofta byta tider och sånt bara för att jag känner att det är helt ovärt att gå dit eftersom jag ändå inte får någon vidare hjälp!, Samma sak varje gång liksom! Kan ju iofs vara bra att kolla så allt står rätt till men va fan! Jag känner så här: Jag är min egna läkare liksom, Om någon känner min kropp är det ju självklart jag.. Sjuksköterskor och läkare pratar bara i massa termer så man inte fattar ett skit!  Jag var ju inne ett tag på att plugga till diabetessjuksköterska!? Jag slår vad om att jag skulle bli bland landets bästa diabetessjuksköterskor! Varför? Jag har själv haft sjukdomen i snart 10 år så jag vet vad jag pratar om!  En jäkligt bra grej som en av sjuksköterskorna här i uppsala sa var att man skulle bli inbjuden på ett såkallat möte, Om vad? Lära sig om vad diabetes egentligen är? Gå igenom grunderna från början och se hur långt utvecklingen har kommit?! Hoppas att någon sjuksköterska av misstag kommer in här och ser vad jag skrivit!!!



Hur ser ni på det här? Lite respons på detta inlägg vore bra!?






Så intressant var diabetesboken mohaha.......






Tänkte tipsa er om min drink så här innan helgen drar i gång.....







/Diabetesmannen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, blir nog bara lungt! Ska upp tidigt i morgon, sen känner jag mig lite dålig!

Hoppas du får en toppen kväll! :)

2010-06-17 @ 17:58:07
URL: http://metrobloggen.se/Hannajervstrom
Postat av: Caroline

de vet egentligen nt speciellt mkt ;o

jag vet nästan mer om min diabetes än min sköterska haha..

2010-06-19 @ 20:42:26
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Postat av: Powerofme - A new side of me ♥

har inte diabetese, men alla sortetrs läkare och så pratar alltid i sjukhus termer. man känner sig helt lost i vårdrummet, har varit med om det ofta. det är lätt irreterande..

2010-06-19 @ 23:29:06
URL: http://powerofme.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var i och för sig ett bra tag sedan du skrev det här inlägget men jag kommenterar ändå. ;)

Jag läser andra terminen på sjuksköterskeutbildningen och har haft typ 1 diabetes sedan jag var åtta år (26 nu). Det har varit otroligt deprimerande att få lära sig allt om diabetes, jag har fått veta så mycket som jag inte ens hade en aning om. Och jag tror inte att jag skulle vilja jobba som just diabetessköterska, jag menar, vem vill jobba med det den hatar som mest?! :) Eller vad säger du?

2010-09-17 @ 19:15:06
URL: http://underbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0