Blogg listad på Bloggtoppen.se

Vad är en sensor liksom?

Det ska jag berätta, Först vill jag säga att det är många av er som har rätt och kommer därmed att bli länkade, And ni som är intresserade av en träff med diabetesmannen har chans till det?.


Kontinuerlig blodsockermätning:

Alltså den lilla sensorn som sitter fast på min mage har en liten plast nål som sitter cirka 3 millimeter in i min mage, Den skickar sedan ut signaler till en sändare som där visar mitt blodsocker. Riktigt bra grej eftersom jag slipper sticka mig så mycket. Det dumma är att den bara håller i 6 dagar och kostar runt 6000 kr. Tror inte ens att man kan köpa den än?
 


Jag är snäll med min bedömning på era svar nu:


Sheila  Insulinpump... eller en sak som mäter blodsockret och som visas i en sändare?

Rätt!

Jennifer  En pump som gör att du har bättre koll på ditt blodsocker?

Rätt!


pimpXprincess  En sensor som gör att du kan se ditt blodsockervärde trådlöst?

Mycket bra svar. Rätt!


Blue Velvet  En sencor som mäter blodsockernivån i kroppen

Bra svar. Rätt!


Ida *yh* Alfredsson Sensor. Den mäter bls under 3-6 dagar. Den går att koppla ihop med paradigm pumpen.

Good. Rätt!


kikki Det är en sensor

Du får rätt, Ett lite längre svar kanske men jag är snäll i dag.






Grattis! Ni som är intresserade av en träff? Maila [email protected]






/Diabetesmannen


Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

HA, jag fick bäst bedömning! :D haha!

2010-10-01 @ 14:52:04
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: Sheila

Men nice, jag skrev det jag kom ihåg av det mina vänner sagt (som har diabetes)! ;P

Sv; VISST min farbrors! Älskar den, när jag är i London blir det lyxåk för det mesta ;P



Ha det fint! Kram

2010-10-01 @ 18:40:41
URL: http://sheilastyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0