Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tänkte lite

Diabetes är ämnet- Fan när man fick det!, Låg och tänkte lite på det i natt eftersom jag var så torr i halsen, Då kom tanken hur det var innan jag fick min diagnos, Hemskt!
Värsta månaderna i mitt liv typ, Jag var sjukt torr i halsen och helt slut i kroppen!,
Nätterna var värst eftersom jag fick gå och fylla på en liter vatten varje timme för att släcka törsten, Asså ni vet när man är hur törstig som helst så man inte kan prata typ, Så illa är det! fan asså!

Så här gick det till i ungefär 2 månader, Sen sökte jag vård och hade 27.3 i blodsocker då jag fick diagnosen Diabetes!
Och efter ungefär 2-3 år så fick jag namnet Diabetesmannen!








Om ni får något av symtomen här så bör ni kolla er?!










/Diabetesmannen


Kommentarer
Postat av: Jullan

sv. hej, här är allt bara braa. sjukt segt för att vara lördag menmen. :) sj?

2009-11-14 @ 14:02:53
URL: http://juliavillbli.blogg.se/
Postat av: Caroline

det är så jobbigt att vara torr i halsen när man ligger högt! innan jag fick det drack jag verkligen glas efter glas, var törstig hela tiden..



har du sprutor eller pump? världsdiabetesdagen idag ju, "grattis" till oss (a)

2009-11-14 @ 14:36:11
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Postat av: Neha

Jag fick en liknande symptom och mamma var supersäker på att jag hade diabetes (jag borde ha det med tanke på min socker konsumtion) men jag har alltid haft perfekt blodsocker

2009-11-15 @ 03:51:45
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Mitt första symptom som jag lade märke till var den nedsatta synen... En vanlig lördagkväll framför TV'n, plötsligt kunde jag inte läsa texten! Var hos både ögonläkare och optiker men de hittade inga fel. Sedan kom tröttheten, och sedan törsten! Började försova mig till jobbet och det gör jag aldrig annars. En morgon kollapsade jag nästan på väg till jobbet, gick direkt hem och sov hela dagen och åkte till en doktor på kvällen. Blodsockret kollades och jag hade över 33! Blev raka vägen till akuten ;)

2010-08-13 @ 16:44:04
URL: http://julialex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0