Blogg listad på Bloggtoppen.se

Diabetes leder till ett hälsosammare liv

Yees visst är det så! Diabetes leder faktiskt till ett hälsosammare liv om
man sköter det rätt! Eftersom vi som har sjukdomen måste äta på relativt regelbunda tider
och inte äta en massa crap mat!

Ett väldigt enkelt förslag:

Rör på er varje dag, T.ex. gå ut på en prominix i 30-60 min

Ät på bra tider, Som jag gör!  Ska innehålla frukost, Lunch, mellanmål
Middag, Kvällsfika.

Unna en stund för er själva, Ta hand om dig själv vill säga!






Ni som läser min blogg kan säkert tro att jag icke sköter min sjukdom,
Men där har ni fel.. Man kan få perioder när inget stämmer..

Det var ju ett tag där mitt blodsocker låg för jävla högt!
Men nu är jag på benen igen, Ligger grymt bra!













/Diabetesmannen









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0