Blogg listad på Bloggtoppen.se

Diabetesmannen HATAR sin diabetes!

Ja i bland är det faktiskt så!!! Som i dag- Skulle träna tennis mellan 19.00 och 21.00!
Blodsockret låg på 13.0 innan jag skulle börja lira... Har typ spelat i en timme då jag
tittar till blodsockret och det ligger helt plötsligt på 2.4..... Helt otroligt!

Kände fan inte ens det, Mycket märkligt och lite småläskigt!
kompliationer på detta är- Seg,förbannad,trött som fan, dåligt närminne också faktiskt!


Men men nu ska jag inte gräva ner mig i det, Nu ska jag raka hela min kropp grrr..... Not





Engångsspruta är nya trenden...



Efter att varit så låg tar det ungefär en timme innan man är på benen igen..
Så ni som inte tror att diabetes är en dödlig sjukdom så är ni ute och cyklar








/Diabetesmannen

Kommentarer
Postat av: Henric

Vadå, du tar väl inte sprutan i munnen eller???

2010-05-07 @ 00:34:39
Postat av: Joakim

Nej absolut inte!

Magen

2010-05-07 @ 00:47:40
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: Heidi

Du er ikke alene om å hate din diabetes, tror de fleste diabetikere har den tanken en gang i blant!

2010-05-08 @ 00:28:13
URL: http://www.heidijoh.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tycker du inte det är krångligt med engångsspruta?

2010-05-08 @ 12:55:49
Postat av: M

Det är scary med typ 1. Sjukdomen lever sitt eget liv ibland. Har själv levt med sjukdomen i 27 år, debuterade 1983. Sonen debuterade vid 10 månaders ålder och han uppvisar inga symtom på lågt blodsocker. Beter sig helt normalt vid värden 1,5 mmol/L för att sedan ramla ihop okontaktbar. Har hatat min diabetes till och från under årens lopp. Och det är skitjobbigt när ens barn får sjukdomen och den lever sitt eget liv pga alla tillväxthormoner, oregelbunden fysisk aktivitet mm). Lågt blodsocker är ingenting att leka med. Det är dödligt. Förr i tiden gav man tex insulin till psykpatienter som var utåtagerande (så de blev medvetslösa. Hoppas att du kommer överens med din följeslagare igen ;)

2010-05-09 @ 20:28:28
Postat av: M

En fråga bara. Varför använder du sprutor? Har inte sett någon använda vanliga sprutor sedan 80-talet :)Jag använde sprutor från början min fick vid 12 åå insulinpennor vilket jag tyckte underlättade mycket (debuterade vid 7 åå). 1997 började jag med insulinpump och jag kommer aldrig att byta tillbaka till varken pennor eller sprutor. Har fått en helt nytt liv med pumpen. Jag har motionerat/tränat mycket och det underlättar enormt att ha pump då. Likaså om man ska käka godis eller chips (kan ju ställa in att ge måltidsdosen under en längre tid). Sonen har också pump och det skulle inte gå utan.

2010-05-09 @ 20:36:06
Postat av: David

Håller med M. Pump förändrar verkligen diabetesen, har levt med sjukdomen sedan 13 års ålder, skaffade pump först som 18 åring och ångrar verkligen att jag inte gjorde det tidigare. Möjliggör mycket som annars vart komplicerat så som spontana övernattningar efter utekvällar, träning, godis/chips/pizza ätande. Testa det!

2010-05-10 @ 12:32:56
URL: http://livingwithoutfacebook.blogspot.com/
Postat av: Helene Alvilde

Jeg rett og slett ELSKER diabetes!

hvorfor se negativt på noe som kan være utrolig positivt^^

(har diabetes selv)



-HeleneAlvilde.blogg.no

2010-05-11 @ 20:22:03
URL: http://helenealvilde.blogg.no
Postat av: Carolina

Hej!

Ville bara säga att jag blir glad av att du skriver så öppet om diabetes. Kan vara jättebra för folk att läsa om det. Jag jobbar som undersköterska och har ofta med diabetes att göra. Men jag vill lära mig mer och det var intressant att läsa om hur någon med sjukdomen ser på den :)

2010-05-11 @ 23:34:38
URL: http://carolinamalmbogg.blogg.se/
Postat av: julia

jaaaaaaaaaaaaaag hatar diabetes :( (typ1)

2010-06-11 @ 23:42:40
Postat av: sk.

Du är inte ensam om att hata diabetes! :(

2010-08-15 @ 14:49:15
URL: http://kovacusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0