Blogg listad på Bloggtoppen.se

Som sagt, Diabetes!

Alla dessa skriverier i tidningar,på nätet, ja allt inom media. Sluta forma diabetes som att det är som att leva ett helt normalt liv, Tex. Positivt att leva med diabetes, Nu kan en diabetiker leva ett normalt liv. Ungefär så där kan det se ut? Men vad är det för skitsnack? Det stämmer ju liksom inte för fem öre.? Diabetes är piss, det är inte bra på något sätt även fast man försöker inbilla sig det för att allt ska underlätta..?!

Senaste gången jag var på sjukhuset så hade min läkare en praktikant med sig, Ganska snygg och hon kanske var mellan 22-25 år, Aja vet inte. I allafall så när min läkare lämnade rummet så började vi genast prata. Jag sa rakt ut till henne, Alltså diabetes suger verkligen. Det finns inga fördelar med det. Jag hatar verkligen det!

Tror hon förstod ganska bra vad jag menade.? Sedan när min läkare kom in så sade jag att min mormor fått diabetes typ 2, Vilket hon också fått för cirka 2 veckor sen. Jag säger kaxigt med sant att typ 2 diabetes är ett skämt i gemfört med typ 1 som jag har. Hon kollar på mig och vill skälla ut mig. Men assä snälla det är inte ens samma sjukdom enligt mig..? Ni diabetiker som läser min blogg förstår vad jag menar.! Ni som inte har diabetes, Googla typ 1 och typ 2 så förstår ni skillnaden.



Och att jag vid varje läkarbesök ska behöva betala 100 kr är fruktansvärt! Inte är det mitt fel att jag har sjukdomen? Och ni som tror att man får diabetes av att man äter för mycket godis är korkskallar! Det finns ingen orsak till varför man får diabetes typ 1!





Fakta:


Fick diabetes vid 12 års ålder

Jag är 20 år nu

Tar cirka 7-8 sprutor om dagen

Sticker mig i fingret cirka 15 ggr per dag (Blodsocker)

Mår piss cirka 2 ggr om dagen, Pga.högt/lågt blodsocker

Kan inte bara tänka på vad jag ska ha för kläder, Måste planera utgångar,träningar och alla andra aktiviteter, Jag kan liksom inte bara sticka i väg sådär som alla andra kan, Sucks!




Jag säger inte att ni ska förstå för det är omöjligt!









7-8 ggr om dagen...




Blodsocker cirka 15 ggr om dagen....




Fast utan sjukdomen,
Ingen blogg!






Glad vettefan om jag är för det men.. Det finns folk som har det betydligt mycket värre. Men så kan man inte alltid tänka, Måste ju som sagt tänka på sig själv i bland.
Hur mitt liv ska/kommer vara.





Och ni som kommenterar såhär:? Du ska fan inte röka,dricka och snusa? Du har diabetes.
Men fuck you! Ska jag hyra ett rum på ett kloster eller? Visst det är inte bra. Men mitt liv,mina beslut. Jag har kul!







/Diabetesmannen




Kommentarer
Postat av: Blue Velvet

Det måste vara ett rent helvete ibland. Har lite frågor dock. Vi har en praktikan som också har diabetes, men hon behöver inte ta sprutor. Hur kommer det sig att några måste och andra inte? finns det fler i sin släkt som har diabetes? Har nämligen hört att det brukar gå i tredje ledet. Hur mår man när man har högt/lågt blodsocker?

2010-11-14 @ 23:25:20
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: vicktoria

verkar jobiiiggt,

haha älskar sista texten fett skön!

de verkar typ som de är jobbigare för dej än för min pappa blir de typ lättare ju längre man haft de eller?

hur äre föresten , inte hört av dej på ett tag.

kraaam

2010-11-15 @ 00:17:19
URL: http://jjustvicky.devote.se
Postat av: pimpXprincess

Jag förstår hur du tänker, men jag förstår också att hon blev sur. Man ska inte "tävla" om vem som är värst, för trots att det finns värre saker så är ändå det man själv upplever något som man mår dåligt av och säger någon att det är ett skämt tar man ju självklart illa upp. Hon mår ju dåligt även fast det finns värre saker i världen. Du mår ju dåligt av din diabetes trots att det kan ses som ett skämt jämfört med andra sjukdomar, eller hur?

2010-11-15 @ 00:29:33
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: emelie

Heej jag fattar vad du menar jag hatar det här med hafft det i år nu:( Och jag har typ varje dag i skolan jag kommer få diabetes om jag äter mer godis dom kan bara dö:) p.s älskar dig blogg ha det bra

2010-11-15 @ 09:47:43
Postat av: emmelist

jävligt bra skrivet babe. önskar jag kunde förstå mer dock. KRAAAAAAM

2010-11-15 @ 11:25:40
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Mona

Röstade du röd grönt i valet då? Fri sjukvård.

2010-11-15 @ 12:33:36
Postat av: Alice

Bra skrivet. Allting du skrev är sant!

2010-11-15 @ 19:19:04
URL: http://hellgrenalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0