Blogg listad på Bloggtoppen.se

HJÄLP MIG!!!

Nu är det så att jag är i final i SIMPLEWINS drömfonden. Jag har alltså chansen att vinna 50 tusen svenska kronor till ett kommande projekt.

Mitt bidrag som gav en finalplats -

Mitt namn är Joakim Mattsson, jag är 21 år gammal och har haft diabetes i cirka 9 år.
Jag bloggar regelbundet om livet med diabetes och har därmed fått kontakt med väldigt många personer med diabetes. Jag har även intervjuats av tidningen diabetes och skrivit ett gästkapitel i en diabetesbok som är skriven av en tjej som heter Frida Kullgren. Jag arbetar även med en egen bok som jag räknar med att bli klar med någon gång nästa år. Boken handlar om diabetes, jag är fullt ärlig om hur det är att leva med diabetes.

DRÖMMEN – Jag har under 5 år tänkt och tänkt på att få göra någon form av diabetesdokumentär. Där jag själv har huvudrollen, samt ett gäng grabbar/tjejer med diabetes som levt med sjukdomen i minst 3 år ska vara med i. Det skulle vara en sån otroligt rolig grej. Självklart är tanken att blanda humor i samband med diabetes, men samtidigt ska det vara lärorikt och intressant. Jag vill att barn & ungdomar som precis har fått diagnosen diabetes ska få se en film där andra personer med diabetes upplyser dom med en massa bra tips och trix. På så sätt skulle det bli mycket enklare att tackla situationen. Det tror jag verkligen.
För att detta ska kunna genomföras så behövs pengar! Hyra av lokaler, resor, filmkameror, mat och andra småsaker. Detta är en enormt stor dröm för mig, verkligen. Det skulle vara så otroligt kul! Om det är någon som vet vad diabetes egentligen är så är det en människa som själv lever med sjukdomen. Vi kan och vill hjälpa! Snälla ge mig chansen till detta.

 

Jag tycker jag är värd detta faktiskt. Dessutom så kanske någon av er får chansen att vara med på detta. Så snälla ni, Rösta på mitt bidrag!

 

RÖSTA HÄR! Ägna några minuter åt detta nu!

 

När ni har röstat, glömt inte att logga in på eran mail och klistra in texten som dom anger där. VIKTIGT! Annars registreras inte rösten. Och ni, tack till all er som röstar på mig!

 

 

 

 

 

/Diabetesmannen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Therrann
RSS 2.0